Tuesday, October 03, 2006

سعاده داخلية

أبدأ بإعتذار لصديقي كريم عمر و ذلك لحذفي أحدي كتاباتي متضمنة تعليقة ، اسفه مكنش قصدي
و إعتذار أخر لتأخري في الكتابه ، معلش يا ساحر رمضان كريم

و تمر عشرة أيام من شهر رمضان المبارك ، أشعر براحه نفسية غريبة يمكن عشان الواحد معبدش ربنا من مدة طويلة كده أو يمكن عشان الواحد بقي بعيد عن الأمور الدنيوية، مش عارفه المهم أني أشعر براحه و ده شئ في حد ذاته جميل
أنا عارفه بعض أسباب تلك السعاده

أول حاجه أني بقيت متعايشه مع مرضي، أصحي كويسة خير و بركه أنزل الشغل و أروح النادي و أشوف أصحابي، عيانه أحترم نفسي و أنام و أبطل تنطيط

تاني حاجه ترقية كبيرة أوي، مدير الشركة الكبيرة البشتغل فيها أخدني أشتغل معاه و سبت شغل الحسابات الكئيب، أخيرا بشتغل مح حد بيفهم ، راجل عاش في بلاد بره كتير فبيفهم و محترم و ديه حاجه نادرا ما تلاقيها في مدير مصري

تالت حاجه خلصت دراساتي العليا بعد عناء طال سنتين متواصلتين، مفيش أي اجازه و دخلت في جمعيات و اشتغلت غي شغلنتين في نفس الوقت و مكنتش بنام ، بس الحمد لله أخيرا خلصت و إنشاء الله النتيحة تكون كويسة

رابع حاجه و هي إنتهاء النشاط الصيفي لتحفيظ القران للأطفال بالمسجد و الحفلة كانت ناجحة جيدا، الحمد لله
نفسي أختم مقالي هذا بالايه الكريمه " إن الله لا يضيع أجر من أحسن عملا" أنا كنت بحاول أشتغل و أذاكر و أجتهد في المسجد و الحمد لله بكرم من ربنا وفقني

يمكن المقاله ديه تتضمن أشياء خاصه لكني أردت مشاركتها مع زواري

2 comments:

santakarim said...

أخيرا بشتغل مح حد بيفهم ، راجل عاش في بلاد بره كتير فبيفهم و محترم و ديه حاجه نادرا ما تلاقيها في مدير مصري

mosh 3arf, ra3'm any moktna3 be ta2ser alsafr bra 3la alwa7d, bas mosh ya3ny aly safro baifhmo we aly masfrosh mabifhmosh, matia2ly an alfahm we 3adm alfahm krar sha7'sy man alwa7d...

Yousra said...

أنا هنا قصدت الفهم الإداري و طريقة التعامل مع الموظفين كأشخاص محترمه ليها رأي و التواضع في التعامل بالإضافة إلي تحديد هدف الشركة و عمل خطه للعمل، في ناس في مصر بتفهم و محترمه كتير و أنا لم أقصد إطلاقا أني أقلل من شأنهم